Lettre ouverte à Mr le Président de la République Française signée par le groupe d’organisations de la société civile et médiateur national – CNOSC

Conf-Presse-CNOSC

L E T T R E O U V E R T E

A Son Excellence, Monsieur le Président de la République Française,

Excellence,

En raison des liens historiques séculaires qui existent entre le peuple malgache et le peuple français, et du positionnement particulier du Gouvernement Français aux différentes étapes de la crise malgache actuelle, nous, les organisations de la société civile malgache, signataires de cette lettre ouverte, avons l’honneur de vous exposer notre point de vue sur l’évolution du processus de sortie de crise actuelle à Madagascar.

Depuis le coup d’Etat du 17 mars 2009, caractérisé par une prise de pouvoir anticonstitutionnelle, Madagascar se trouve dans un Etat de non-droit où la « raison du plus fort » règne, favorisant l’impunité, l’anarchie et la prébende à tous les niveaux dont les aspects les plus criants sont :

– La violation des droits civils et politiques : interdiction des manifestations de l’opposition, fermeture des radios et télévisions privées non favorables au pouvoir, arrestations arbitraires, …

– Le pillage à grande échelle des richesses forestières et minières en complicité avec certaines grandes puissances

– La non prise en compte de l’orthodoxie financière dans la gestion des finances publiques

– La recrudescence du copinage, de la corruption, du népotisme dans la nomination des membres du Conseil Supérieur de la Transition (CST) et du Congrès de la Transition (CT)

Alors que ceux qui ont accédé actuellement au pouvoir au nom du « changement » et de la « révolution », vivent dans l’opulence ostentatoire, la grande majorité de la population se débat dans la misère inimaginable :

– 75,6% de la population malgache sont en dessous du seuil de la pauvreté (-1$ par jour) selon le rapport des Nations Unies de juillet 2011

– Le secteur privé est à bout de souffle. Selon le Syndicat des Industriels de Madagascar (SIM), 210 000 emplois sont supprimés et 884 entreprises obligées de se déclarer en faillite ou en chômage technique depuis 2009.

Excellence,

La Feuille de route, sous la médiation de la Troïka, signée le 17 septembre 2011 par dix entités politiques établies par le Dr Simaõ, présente des incohérences et ne reflète ni l’esprit ni les décisions des Chefs d’Etat de la SADC réunis à Sandton les 11 et 12 juin 2011. Mis à part l’article 20, cette feuille de route a repris en totalité celle du Dr Simaõ. Aussi bien dans son interprétation que dans son application, elle devient un objet de blocage du respect des principes de consensualité, d’inclusivité et de neutralité, mais aussi un objet de conflit, compte-tenu du surpouvoir attribué au Président de la HAT, ce qui est contraire aux formes républicaines de l’équilibre des pouvoirs. Il est évident qu’étant désignés par le Président de la HAT, les « parlementaires » ne peuvent pas jouer librement leur rôle de contre-pouvoir.
Par ailleurs, malgré la mise en place du nouveau gouvernement et des institutions CT et CST, certaines dispositions majeures et prioritaires prévues dans la feuille de route ne sont pas traduites en acte jusqu’à présent, telles :

– La non application des mesures d’apaisement à savoir, la libération des prisonniers politiques, le retour de tous les exilés, l’ouverture des radios et télévisions de l’opposition, le libre accès de tous aux médias publics, …

– Le non respect des critères « juste et équitable », de provenance politique, d’équilibre régional et de genre, dans la répartition des sièges des différentes institutions actuellement mises en place (Gouvernement, CST, CT)

– La monopolisation de la gestion de la transition par les seuls partis politiques signataires de la Feuille de route, dont la majorité n’a aucune base légitime, conduit à l’exclusion (Cf. l’analyse de la CNOSC dans son rapport n° 4 pour le Sommet des Chefs d’Etat de la SADC à Gaborone et Sandton)

– La désignation par le Président de la HAT des parlementaires sans consulter les avis de la population des régions

En outre, nous soulignons les éléments essentiels suivants :

– L’élargissement pléthorique et injustifiable des membres de CST et de CT, nécessitant des dépenses colossales, face à la misère de la majorité du peuple malgache

– Le refus manifeste des responsables des « forces de l’ordre » et du Ministère de la Justice de prendre en compte la Feuille de route.

Excellence,

Malgré l’accord commun sur les principes de consensualité et d’inclusivité dans la résolution de la crise malgache, certains pays et organisations de la Communauté internationale ont biaisé dans l’application de ces principes, contribuant directement ou indirectement à la persistance actuelle de la situation conflictuelle.

De même, malgré l’affirmation de la nécessité du dialogue malgacho-malgache et du rôle essentiel de la société civile dans la résolution de la crise malgache, ces principes n’ont pas été respectés dans les faits. Il n’y a jamais eu une coordination étroite entre les médiateurs internationaux et la médiation nationale en dépit des appels incessants de la CNOSC.

En conclusion,

– Le processus actuel ne peut sortir durablement Madagascar de la crise malgré les apparences et les déclarations de certaines entités au pouvoir ainsi que de pays et organismes étrangers. Les conditions de réussite n’étant pas réunies, ce processus ne mènera pas aux élections transparentes, libres et crédibles, acceptées par tous. Au contraire, les germes de la résurgence et de l’amplification des tensions politiques et d’explosion sociale ne cessent de croître

– Seul le retour au DIALOGUE MALGACHO-MALGACHE entre les différentes parties prenantes avec la participation de toutes les forces vives de la Nation pourra mettre en place un cadre apaisé, instaurer les bases d’une transition véritablement consensuelle et inclusive en vue de la refondation de la république et la sortie de Madagascar des crises cycliques à travers la tenue des élections crédibles et acceptée par tous, et la réconciliation nationale.

Excellences, nous vous prions d’agréer l’expression de notre haute considération.

Antananarivo, le 07 décembre 2011

Coordination Nationale des Organisations de Société Civile (CNOSC

Lalao RANDRIAMAMPIONONA André RASOLO
Aristide VELOMPANAHY Serge ZAFIMAHOVA
Conseil des Anciens de la CNOSC
Georges RUPHIN
ORIMBATO (Association des Gardiens des valeurs traditionnelles)
Patrick ZAKARIASY
Coalition des Organisations de la Société Civile
C. RAHERIHARIMAHEFA G. RASAMOELINA
Fédération pour la Promotion Féminine et Enfantine (Protocole de la SADC sur le Genre)

Marie Francine KIDJA

Alliance des Organisations de la Société Civile

Mahamoudou NDRIANDAHY

38 pensées sur “Lettre ouverte à Mr le Président de la République Française signée par le groupe d’organisations de la société civile et médiateur national – CNOSC”

  1. Voilà quelque chose de tangible et CREDIBLE !

    C’est une Lettre d’une tres grande importance. J’ose esperer qu’une copie a été adressée à
    – l’ONU
    – l’UE
    – et à toutes les Organisations Internationales dont l’UA – l’OIF – la COI
    – ainsi qu’à toutes les Ambassades de façon à les informer. Les multimédias nationaux comme internationaux ayant toujours été mis à l’ecart.


    Ceci dit, cette lettre fait preuve que des Responsables malgaches refusent obstinement à provoquer une manifestation d’evergure nationale : le RODOBE.

    Nulles initaitives n’ont jamais été prises à cet égard.
    – C’est honteusement regrettable. Les malgaches doivent ils toujours attendre après des initiatives etrangeres, pour prendre son avenir en main ?
    Nul besoin de reponse.
    Que chaque personne concernée y reflechisse !

  2. Tsy dia aiko laotra ny tianareo tadiavina ! maninona raha tamin’ny erinandro lasa teo no navaoka sy nalefa ny taratasy tahak’izao ? Na tamin’ny volana lasa akory aza satria efa fantatrareo izany fa tsy misy mandeha amin’ny laoniny ny zavatra miseho ao an-tanindrazana ?
    Izao faly ery ilay domelina nahazo vola, entina hikarakarana tsara ireo bakart nananika ny lapam-panjakàna !! Efa nolazain’i satanie koa moa izany fa io vola io dia ho an’ny bakart fa tsy ho an’ny rehetra !
    Mieux vaut tard que jamais , mais…

  3. Salut Njara!toujours de bonheur!

    Chers camarades!Hier,tard dans la nuit, j’ai appris sur orange madagascar qu’il y aurait une manifestation anti-HAT aujourd’hui à Paris.Toutefois, le lieu du rendez-vous et l’heure à laquelle se tient cette manifestation n’ont pas été communiqués.A confirmer!

  4. Tsy namaky tsara angamba ianao ry Bemafohy !
    Tsy misy fihaonana izany intsony androany, ilay omaly aza efa « natao antsokosoko tao amin’ny maizimaizina » ! Fihetsika maizina ihany koa moa no nataon-dry zareo !
    Ilay dépêche 7/12/11 à 13h30 angamba ilay hitanao !
    Par contre amin’izao izaho manoratra izao no hoe manao conf de presse ao amin’ny « Maison de M/car » hono i domelina ! Ka Ambasady io sa inona ???
    Ahitsiko kely koa ianao aza fady, fa diso mieritreritra ny hafalian-tsika ho avy ianao, na koa faly nahita an’i Njara (mdr) any ka lasa bonheur ny matinal ! Lapsus révélateur ?
    Mbola ao anatin’ny tolona isika izao, fa mbola ho avy ny tena bonheur ê !

  5. Je salue cette iniative du CNOSC..
    Dans nos préoccupations actuelles concernant la lutte politique( retour à l’ordre constitutionnel) de Tous les Malgaches d’ici, d’ailleurs et partout (contrairement à celle qui prone la ségrégation entre Malgaches habitant M.car et ceux qui vivent en dehors du Pays pour des raisons x,y, z ), je pars du principe simple et crédible qui cherche à ce que dire et faire coincident et ne se contredisent…
    Oui cela suffit de blablater et surtout de faire croire aux Malgaches que l’initiative prise avec médiatisation importante n’ a jusqu’ici porté aucun résultat :
    Tout le monde a eu un grand espoir que la nomination de Beriziky ouvrira la porte de la prison pour les détenus politiques , liberera les antennes radio-tv aux différentes opinions publiques et mettra fin à l’interdiction de la liberté de s’exprimer et permettra le retour au Pays du Président RAVALOMANANA MARC..!
    Que nenni !

    Oui la nomination de Beriziky très médiatisée n’a jusqu’ici meme pas accouché d’une souris..pour les Malgaches….
    Nous devons éviter et dénoncer ces fikafika qui sont effectuées contre les intérets et l’espoir des Malgaches !

    L’initiative du CNOSC est louable , car après tant d’actions et et de négociations menées avec des groupes et des instances nationales et internationales elle a pris la décision de s’adresser au chef de l’Etat français , non pour lui rappeler le ole qu’a joué et joue toujours dans a crise qui paralyse le Pays et pénalise socio-économiquement les Malgaches , mais pour lui demander de vouloir bien aider les Malgaches à appliquer toutes les dispositions de la feuille de route de la Communauté internationale que la SADC a la responsbilité d’appliquer pour les intérets et seuls les intérets supérieurs du Peuple de Madagascar..

    Rappel historique : u temps de la présidence de Monsieur MITERRAND , une élégation des Malaches qui ont payé leurs impots en France a été sur leur demande ,a été reçue à l’Elysée pour exposer la situation politico-socio-économique de M.car..
    Le Président MITTERRAND , de par la souveraineté LA SOUVERAINETE DE M.car, a dit n’a aucune prérogative à intervenir dans les problèmes internes de Mcar..

    Mais quArante huit heures après , Nous avons constaté la mise en place d’ une hat !

    Je suggère aux membres du CNOSC d’adresser le meme document
    à Monsieur le Présient des USA..!

    Bravo , Merci et Bon Courage !

  6. Sarkozy s’en fout …il est de la même trempe que les Rajoelina …c’est un dictateur et il impose son poulain …comme il impose aux Français de perdre leur souveraineté …
    http://www.madagascar-tribune.com/Accueilli-comme-chef-d-Etat-par,16788.html
    Andry Rajoelina au Palais de l’Elysée
    Accueilli comme chef d’Etat par Sarkozy
    jeudi 8 décembre 2011

    Les Ministres et Parlementaires de l’Opposition doivent bloquer le Processus …
    Sarkozy …a déjà intrônisé son poulain …
    Il fait pression sur le Parlement Européen pour légaliser les Putchistes …
    il l’a recu comme un chef d’etat …et compte lui faire une visite officielle à Madagascar
    Pas question de se faire avoir …
    Il faut tout bloquer … mais continuer à réclamer l’application de la Feuille de route

  7. Coucou Kintana,

    Mada, pays de Bekorontana sy fonoka, mahay mamono fa tsy mahay mamelona !
    Fa ny tena mahalasa ny saiko dia ireto gasy CHAMPIONS ny mpamadika palitao ireto. Mamadika ny mpiray tanindrazana aminy, toy ny tsy teo, ary maninona no tsy mamadika ny mpanjanaka ? Maninona raha alaina ny volany (volan’adala) dia BASTA ! Ampahafirin’ny famadihana ny malagasy nataon’ireo tsy vanona ireo izany nefa dia aleo ny tanindrazana sy ny taranaka, ny mpiray vodirindrina no dakàna fa iretsy mpanao BABAKOTO ny malagasy no lolohavina antampon’doha.
    Voan’inona re ny ati-dohany sy ny tsinaimaintiny e ! Tsy olona intsony fa BIBY !
    Mon Dieu, mon Dieu !

  8. KM!
    Ie,ilay dépêche 7/12/11 à 13h30 no hitako ka efa vita izany.Tsy azoko maninona no atao an-tsokosoko nefa samy mikatsaka tanjona iray ihany.Izay le manahirana amintsika malagasy.Mba tian’i Dada ve hoe tsy miray hina ny zanany???
    Tsy fantatro mihintsy io Maison de Madagascar io fa nisy niteny hoe:toa tsy nivoaka tamin’ny RFI ny momban’ny fandalovan’iTGV tao Paris.Tsy fantatro raha marina izany.Ry Onitiana Realy an’i TV plus izao no manatavy resaka ao.
    Mbola ho avy tokony ilay bonheur ê (quand ce sera la(bonne)heure).Faly koa mahita an’i Njara.

    Tsietsatsietsa tsy haritra ihany:

    Ny Alemà hono malaza amin’ny atao hoe: »rigueur »
    Ny Frantsay hono: »cartésien »
    Ny Italiana indray:Passionné »
    Ary ny Anglisy malaza amin’ny atao hoe: »pragmatisme »;

    dia hoy aho hoe:isika malagasy indray: tsy taitra ,tsy maika nefa tsy tara.Antenaiko tokoa fa tsy tara.

  9. Salut Bemafohy !!! Izaho koa faly mamaky ny soratrao ! Misaotra e !


    Une occasion à ne pas manquer
    8 décembre 08:43, par betoko (#413)

    Andry Rajoelina reçoit le diaspora ce jeudi 8 décembre à 10 heure précise à notre ambassade .J’espére y rencontrer surtout les GTT , tels que kotondrasoa , Niry , débile profond , sans oublier Basile . L’occasion est unique pour que les détracteurs d’Andry Rajoelina puissent lui insulter en face car il est trop facile de la faire sur ce forum . Vous pouvez bien entendu lui poser toutes les questions que vous voulez .
    L’occasion est unique .

  10. “French Kiss à Paris, et le peuple se fait b…” (titre de l’articlede Ndimby sur Fijery)

    En tout cas, le titre m’amuse… alors, le peuple a bien un trou du cul bien “vaseliné” pour se faire baiser!!!!

    Et on écrit à Paris pour que le plaisir dure…

    Non, ne me censurez pas! C’est vraiment très marrant!!!

  11. Njara!

    Je viens de lire ton post qui est très intéressant.J’espère aussi que les GTT y sont.Qui est Basile? Serait-ce Basile Ramahaferisoa(ou son)?

  12. Alidera AR,

    Y pas à dire, le peuple est bien « enlucé ».Mais je n’en veux au peuple: trop facile!
    – Le Pasteur Rasendrahasina (selon ouî dire) a été forcé de boire ce que tout le monde aurait refusé de boire (même lui bien sûr), mais sous la contrainte……
    Alors « pour SE FAIRE baiser » ne me semble pas juste,et est mal dit,
    – aurait il (le peuple) un autre choix ?

    Par contre, j’en veux à tous ces politicards vereux, qui , eux sont ceux, qui se laissent vaseliner et se faire « baiser » (sens propre du terme).

    Bemafohy :

    dans le post de Betoko, je pense que c’est bien de Basile Ramahefarisoa qu’il s’agit !!!

    Tu penses que le GTT y sera, je n’ai plus foi !!!

  13. merci, 100% pertinent et clair
    envoi :Monsieur le Président de la République
    Palais de l’Elysée
    55, rue du faubourg Saint-Honoré
    75008 Paris

  14. La France/Sarkozy n’a rien à foutre de se que pensent les Malgaches;ça sera une lettre de plus que l’elysée mettra à la poubelle.
    Attendons-nous maintenant à ce que Jupé nous propose le savoir faire de l’armée française pour matter toutes vélléités de lever,ne serait-ce que le petit pouce,et nous réenverrons une autre lettre,et pendant tout ce temps,on a un con-ard là où il ne faut pas qu’il y en ait,et tout le monde accepte(qui ne dit rien consent)

    Ramahefarisoa Basile,dans MT parle d’un « comité de soutien » au retour du Président RAVALOMANANA;c’est une idée qui mérite d’être étudiée,mais elle semble ne pas avoir d’échos!!!(c’est plus facile derriere l’ordi)ilay rangaha io koa moa injay -jay izay ka tsy fantatra intsony,fa amiko,raha misy zavatra,na etsika toa izao dia tokony araraotina.
    Izaho dia leo ny mamaky sy mitaraina fotsiny eto ka mila action.

  15. Tsara io resaka « comité de soutien » io ka tokony hodinihana akaiky.Marina tokoa ny anao Ravelojaona fidy fa moramora ny miteny eto.Ary raha asiana ankizy be dia be moa ao anatin’izany?Dia ho sahy hitifitra ve ireo? Ny kung-fu tsy fantatra loatra raha hiditra ao amin’io, fa misy ny taranja hafa rehetra, dia ny be sy ny maro ka asa.I Ravalomanana tsy voatery hitotona ao Tana fa any amin’ny toeran-kafa fa « diversion » fotsiny ny hatao eo Ivato.Ny « mpitandro ny filaminana » any amin’ny tanàna kely anie tsy mahazo sôsy be ohatran’ny an-drenivohita ka manana zavatra hierehan’ny sainy izy sady tsy dia ampy fitaovana.

    Mbola miangavy an’i Deba hiresaka amin’ireo be galona sao mety voavaha ny krizy.

    I Basile aloha dia mafana fo ao amin’ny sobika.Ny tenako tsy mpanoratra ao fa mamaky tsindraindray sao hahitana vaovao fa tsy hevitra akory(mihaja lavitra ny eto mydago).

  16. Hatrizay ve tsy niteny dia efa vita ny resaka vao mikoropaka sao alahelo seza kosa ary ga moe mila fiarana @ sarkozy vao azo manao fihaonana an’ireo chef de file ra izany ny saintsika dia mbola hanjaka eto @ firenetsika ny francafrique handroba ny harepirenena rehetra

  17. Nareo manoratra ato @forum ato dia betay bava daolo sady mijery @maizina no miseho mahay, indrindra ireo nanoratra an’i sarkofazy,tadidio mazava tsara fa ny pays fraco-phone rehetra dia ny frantsay no mizery azy @lafony rehetra indrindra economique ary 50/100politiques,pays anglo-phone anglisy ary presque même probleme daolo rehefa tena miaina any tany anglo-phone ianao io, fa tsy afaka manakany zany ny pro Ravalo fa saody mba maty ampitoherana eo fa ny fiainanao atao zay maha-trara azy dia ampio ny havanao sy zay hazonao ampina any andalabe raha manana ianao. Ravalo pense que le pays anglo-phone sont plus riches que le pays franco-phone ,mais on lui a déjà dit qu’il rêve et que c’est faux à 100/100 parce que ces 2 pays exploitent la richesse des pays qui colonisent ,tout le pays anglo-phone ont presque des richesses mineraux de plus que celui de la fraco-phone etc….notre probleme à mada n’est pas pire qu’ailleurs ,il suffit que les partisans de 3 mouvances abondonnent leur dada(ratsiraka,ravalo,zafy) et créant un nouveau parti politique avec des responsables jeunes diplomés avec de l’expérience politique et le probleme de la crise malgacho-malgache est réglé depuis longtemps que prévu.

  18. racardiaque!singapour, hong-kong, malaisie, Inde, nosy Maurice zanatany anglisy daholo nefa mandroso.Tsy manome vola an’i Cameron nefa ry Bongo(Gabon) efa nanome vola ny filoham-pirenena frantsay teo aloha.Tsy mitovy ny commonwealth sy francafrique ary tsy adalan’ny mozambikana no niditra tamin’io commonwealth io.

  19. tonga indray ny MPAMAHAN-DALITRA MPITADY SEZA fa VOADAKA !!!
    iza no tena miseho ho mahay eo izao???maninona raha mandanjalanja
    kely akory vao mba miteny ???sao heverinao fa misy BADO eto ka ho fahananao lalitra ??tonga dia tsory izay
    tianao lazaina,izay tianao HAPETRAKA eo dia vita ry racardiaka fa aza asafelipelika ilay resaka a!tsy mety azo
    mihintsy angaha ilay zavatra e! Ny fiainananay dia efa ROTIKA nanaovanareo azy ka tsy maintsy manambatra
    ny herinay izahay ankolafy 3 hiara hanohitra ny TSIVALAARA toa anareo TIA TENA tsy mitsinjo ny VAHOAKA.

  20. dadanay dia tsy mihevitra afa tsy ny ahasoa ny tanindrazany sy ny VAHOAKA fa tsy MAMBA RERAKA
    ka hitavandra sy hanao varo-boba ny harem-pirenena toa anareo foza,tsy misy VALERA ,tsy by tsy ba!
    mamotika sy mangalatra ary mandroba no mba talenta sy tanjona fa tsy misy hapoaka.

  21. Ho atao hoe ra-malagasy mpilasilasy ka tara fihetsika lalandava izao foana.
    Tara fidona hatrany satria fonoka matanjaka no nandomboiny frantsay ny sainy malagasy nanomboka colonisation ka hatrizao : dia mitohy foana izao « fiasa à l’énarque » izao !
    Dia hizaka colonisation 50 taona sa mihoatra indray ny vahoaka satria mbola nanao ttsy fanambarana isankarazany fa tsy hetsika mazava hanapitihana ny frantsay no natao!
    Sa kosa fanahina, (mba tsy hilazan hoe tahotra), ny fiara miasa @ firenena afa ankoatry ny frantsay nandombo saina sy nampihetry ny haja ny firenena e?
    Tsy ny malagasy irery no voajanaka fa isika irery no milona anaty hakanosana sy resabe manampy ny vavaka.

  22. Mandeha daholo na FONOKA frantsay io na FONOKA GASY ary tsy vao izao fa efa hatr@’ny
    NIANTOMBOHAN’I foza no tena najaka ity fonoka ity,dia MIHESONA !dia mihesona daholo e!
    ka ao @ Ville ao mihintsy no naleviny io fonoka io ka raha vao hetsika hatao ao dia RAVA hoa azy ary MANGINA daholo.

  23. Ary nankaiza ry GTT no tsy hita niôgaôga sy nanao angohatenda toy ny mahazatra, tamin’ny toerana nolalovan’ny Filoha hajaina SEM Andry Nirina RAJOELINA tao Parisy???
    Sa efa tsy nisy nandoa karama intsony dia nifitsaka tsara?

  24. Aza mampitovy zavatra tsy mitovy aloha e!mada na rien avoir avec l’asia ny la colonisation anglaise l’asie c’est le pays le plus peuplé au monde ary afaka manao na mizara commerce samy izy ry zareo na koa touristique comme maurice avec l’inde,mada avec l’afrique sadec,selon les histoires hono misy race asiatique ny gasy nefa raha jerena tao misy race asiatique daolo ny îles rehetra eto tany satria ry zareo tia manao rapport sexuel be mba hamenoany tany ka nous ne sommes pas des cas exeptionnel…le developpement de mada dia firaisakiana ny tsirairay ihany,manaja lalana mpajakana hoatrany ny pays asiatique ça existe la peine de mort jusqu’à present dia matahotra ny vahoaka dia manaja lalana,dia manaiky ny mondialisation sy sisa rehetra eo.Mada dia tany isolé rery donc on a besoin du soutient de l’etranger quelque soit la nature colonisation ou pas ,gasy samy gasy aza tsy mifanaraka dia vao maika ve ianao io mitaky indépendance malgacho-malgache.Il ne faut pas rêver.

  25. Ataoko ihany ny tsy hiteny ity Ranavalona ity, fa tsy haiko marina izy io hoe manao ahoana, taloha za nieritreritra azy io fa lehilahy, kanjo hay vehivavy! de hoy izy hoe: « raha Rabe io no vadiko, defa voafelako » zany hoe mijaly ny vadin’izy ity raha vao tsy mitovy hevitra politika aminy, kanefa eto France eto, misy mpianakavy samy tsy mitovy firehana politika, kanefa mifankatia foana. De zao ndray no lazaiko @ndry Ranavalona, raha za ny vadin-dry, ka mahazo felaka lava, de atolotro koa ny ilany, de raha mbola tezitra, de torahako bakely foana, de kibokiboiko, de mihomehy @zay de tony ny farany, de mahazo zay ilaiko aho avy eo.
    Tsy nataotao foana io pseudo io araka ny tenin’i HoAiza, fa nofidiana araka ny toetra, ary raha vehivavy no atao hoe RANAVALONA, de atahoran’ny vadiny mafy izy izay, fa sady mpamono vady hono, no mpangalatety henjana be. Ny tantaran-dRanavalona zany koa faha Andriana, de nampitondra faisana ny KRISTIANA voaloha tany Mada, hitako ary izy ty miresaka ODY, FONOKA, lava izao.
    Za manokana aloha Rana tsy mba minomino foana zavatra tsy mandaitra sy tsisy fotony toy izany, na ireny OSY MAINTY, nanenjehana n-dRa8 ireny aza, tsy ninoako, na de nisy aza izany tsisy dikany, fa io odiody io, mifototra @izay mitana azy ihany raha tena nisy marina. De ianao io Ranavalona, mbola otran’ireny mbola any @ireny tsy sivilize any an-daborosy ben’ny Afrika ireny, kanefa mba nianatra ihany raha jereko eto, de Dadanao zany eto, napetrapetraky ny OSIMAINTIBENY? Na voan’odin’ny Adve- ny sa ahoana?
    Ny valiny, de ny zavatra rehetra efa voasoratra sy voasoritr’Andriamanitra daholo, ka na inona ataonao, na inona kinasanao, de izy no mandahatra, fa ny olona mandatsak’aina olona, eny fa na dia aina iray aza, de tsy havelany tsisy valiny na oviana na oviana, de mampatsiahy antsika ny tantara toy an-dry Hitler, Kadafhi…sns! de aza tezitra akia Ranavalona fa za tia be an-dry a! fa tsy voatery hoe dadako ny dadan-dry a! zany chérie an!!!!!

  26. Madagascar tribune de ce jour – par Valis:

    À l’occasion de la visite en France de
    1er°) Bambino – Sans Qualité – marionnette récitateur et dj à la française : Andry Rajoelina,
    2ème°) M. Henri de Raincourt, ministre chargé de la Coopération, (et de la recolonisation)
    3ème°) M. Hery Rajaonarimampianina, ministre des Finances et du Budget de la République de Madagascar,
    http://www.tananews.com/2011/11/bois-de-rose-detournements-de-fonds-le-ministre-hery-rajaonarimampianina-implique-jusquau-cou/

    TENA FIKASANA HANATANTERAKA TOKO TELO MAHAMASA-NAHANDRO VE …

  27. Izaho kosa tsy niteny  » voafelaka  » Rabe a!  » efa nahazo » hoy aho izay no mahavoa anao,
    havadika foana ilay resaka.Ary izaho aza mody hanalana eo fa olona tsy tia ny dadanay akory.
    Tsy maintsy miaro tena ny dadanay fa Mpanomposampy ny havanareo ,hitam-poko hitam-pirenena izany fa tsy takona hafenina
    intsony Rabe a! izaho taizan-drenibe ary ny hariva tsy mijery TV izany fa dinidinika sy fampitaizana ary fanabeazana no homen’
    ny dadabe sy bebenay anay, koa io tsy finoanoampoana izany fa zavamisy ary hita @ fomba fiasany izany sy ny vokany avy eo.
    Ary ianao ve tsy mahazo miditra eto raha tsy manaratsy kely an’i dadanay foana e!! fa naninona anaoloatra izy iny??inona no
    tena tsy haritrao aminy ??
    Tsy resaka politika no hampazahoako anao fa ity ianao MIZIZO @ zavatra tsy tokony HIZOZIANA, halako lehilahy MIZIZO io!!!

  28. Io ambonin’ny lohanao io ny valiny ry Menalamba a!!koa tsy lelafina koa ny fitombenany dia
    MBOLA MANAJANAJA azy kokoa ianao ry Menalamba a!azy avela hifitra izy HILELAFANAO
    ny kapany hadiodio tsara .

  29. Na « voafelaka, efa nahazo felaka », tsy de mifanalavitra mankaiza ny hevitr’izany akia Ranavalona a! tsy haiko, ianao mihitsy angamba no tsy gasy. Raha odigasy no nampiova fianana, nahafaty olona @ izay hilavana azy, de be no efa nanankarena, na tafita, na nampitsangana ny maty koa aza. Koa de tano ho anao ny odinao nolovainao @n-dray benao sy renibenao fa ho tafavoaka tsisy blème @zany nareo mianakavy e! angamba koa izao manana odivaratra t@ bebeny sy ny dadabeny ndry Rana! mandaitra ve le izy?

  30. Avelao hitatatàta eo ny foza ry zareo, i MyDago koa moa izany lazainy fa efa nisaotr’azy, ka akory atao !
    Izao no tokony ho fantatrareo. Fanina ny loham-poza, dia mody nizesta hoe nahazo fankatoavana, fa ry zareo ihany no nivaky vava hoe tsy tafa ity raharaha ity ! Tsapany dia tsapany fa ny 90% ny malagasy dia TSY TIA MAINTY AN’IREO MPANONGANA IREO !!
    Fanaovana bizina maloto sisa no ataon’izay afaka manao, mandra……..!
    Ry Colas, ry EGIS sy ry Bouygues no nanosika an’i Sarkozy hanome vola, fa mbola ho ataon’i D. Cameron telo ny lohan’iny ! Niavonavonany ery i Cameron satria tsy nanaiky nanao ilay sonia nangatahany. Tsy azo terena amin’izay tsy tiany atao ny olona, ary tokony mba alain’ny gasy tahaka izany !

    Ry mpitolona, fanavotan’i Sarkozy an’ireo terataniny ny zava-miseho fa tsy fankatoavana mpanongana mihintsy. Ny vondrona eraopeana amin’izao krizy mahazo azy izao, tsy hanaraka ny frantsay lava izao foana !
    Tohano ny tolona rehetra, indrindra ny hetsika atao ivelan’i Madagasikara ! Ny vahoaka koa tokony hanoy ary hanamafy ny tolona izay nataony hatr’izay, ary tokony hamafisiny aza izany !

  31. Rabe dadabenay sy bebenay dia olon’Atra fa tsy toa ny foza MPANOMPOSAMPY satria! tsy misy
    hatao ny anareo fa HERIN’i devoly no manosika sy mitazona azy eo fa tsy inona akory. Ary ny bababenay
    dia anisan’ny niady t@ 72 NANOHITRA NY MPANJANAKA,zavatra TSARA no NATORONY anay fa tsy RATSY fa ny ao anaty lohanao
    mihintsy no efa SIMBA.Tsy mahalala afa tsy ny ratsy ka tsy mahagaga ianao raha manohana olona ratsy,MITENY HO AZY NY SARY!!
    Ilay takariva amoro-patana ! izany no naharivariva ny andronay fa tsy TV na fijilajilana.izaho olona tsotra ka tsy tokony
    misy zavatra tadiaviko ankoatra izay anjara omen’Atra ahy ,tsy mila harena aho na voninahitra fa AMPY ahy ny FAHASOAVAn’ATRA
    nomeny ahy,mihoatra lavitra aza koa hataoko fa diso adresy ianao,domelina no mila seza na dia tsy SAHAZA azy aza izany dia
    TERENA @ SAMPY FOTSINY,toy ny t@ 7 fev  » sorona 40  » farafaha-keliny vao HAFANY TEO i DADANAY,izay no notakian’i Devoliny
    mpamantsy vola,koa ahilikao aty amiko ilay zavatra???Dia aza havadika foana ilay resaka fa tsy mamaly anao intsony aho an!!dia aza
    hatao lavabe koa fa manjary tsy misy mamaky, dia manirery eo ianao.

  32. Misaotra ranavalona amin’ireto teny feno fahendrena lazainao !
    Olona tsotra ary hita fa tia tanindrazana ihanao, fa tsy toan’ireto fakofakon’olona, mpitady rehareha, ka na tsy maintsy mangalatra aza, MBA AZAHOANY MISEOSEO DIA ATAONY, ARY TSY TONGA SAINA AKORY NA DIA TONDRON’NY OLONA MOLOTRA AZA !!

    Jereo ny video tao amin’ny ambasady, nalain’ilay zanô mpitantara valamaty ; ao daholo ny FOZA ATY IVELANY !! P. Rajoelina tsy nanaiky raha tsy teo amin’ny devà-n’ny olona rehetra !
    Ry Adrien dit Didi, na dia ny satroka aza tsy nesorina kanefa ao anaty efi-trano ! Hiafina ve ? Hitan’ny olona faona ê ! Misy tsy sahy nipoitra, sao dia maty ny kômersa !
    Ary ity mba lazaina fa chargée d’affaires, nikabary ? Mba iza no nanoratra an’ity kabarinao ry Veronika ? Nolelafina daholo izay rehetra azo lelafina !! Tsssss! Ny volo koa, amin’izany tsy nanaiky mihintsy fa tsy maintsy nalaina tahaka ny an’i Vetesilà ! Amin’izay mba mety ataon’ny sasany doblira….!

  33. Manana zavatratsara koa ianao ao aminao matoa mandray ny TSARA toy izao ry Kintana!
    Tsaroako foana i dadabeanay miaraka @ ilay fiadiana kely ao apaosy dia lasa izy na andro
    na alina,ary izy izy irery foana no mandeha fa tsy miaraka @ olona fa betsaka ireo mpamadika ka leo izy.

Laisser un commentaire

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *