NAIKA ELIANE : TSY MAINTSY MODY NY FILOHA RAVALOMANANA ARY MILATSAKA HO FIDIANA

IMG_4788

Mbola samy miandry ny daty sy ny toerana omen’ny Sadc hanaovana ny fihaonana eo amin’ny filoha Ravalomanana sy Rajoelina ny vahoaka Malagasy. Ny Ankolafy Ravalomanana dia manamafy ombieny ombieny fa tsy maintsy eto ny fihaonana no atao. Ny CST Naika Eliana teny amin’ny Magro Behoririka androany dia nanambara fa raha sanatria tsy miverina aorian’io fihaonana io ny Filoha Ravalomanana dia rava io tondrozotra io. Tsy hitanay izay hipetrahana ao amin’io rafitra io, fa aleo hifampitady eto. Manao antso ho an’ny Sadc hoy izy, isika satria efa 11 volana izao no nanaovana sonia ny tondrozotra. Tanterahina daholo hoy Naika Eliana ny sitrapon’izy ireo kanefa ny Ankolafy Ravalomanana tsy tanterahina dia aleo miala fa tsy iray tsikombakomba amin’ny mpanongam-panjakana. Raha tsy vahanareo Sadc ity olana ity, hoy izy dia tomponandraikitra ianareo, fa efa mijaly ny vahoaka Malagasy. Mikasika ny  voalaza hoe ni Ravalomanana, ni Rajoelina dia nilaza i Naika Eliana fa raha nanontanian’ny mpanao gazety ny ambasadaoro frantsay hoe ahoana ny hevitrao ny amin’ny tsy filatsahan’ny Ravalomanana sy Rajoelina, dia nanaiky izany. Maniry zavadoza amin’ny Malagasy izany hoy izy, fa ny fanirianay dia ny fiverenan’ny Filoha Ravalomanana eto. Nisy ny fifidianana filoha tany frantsa ka tsy nanontany antsika izy ireo ka tsy tokony hidirany ny raharahantsika. Namaranan’ny teniny dia hoe tsy maintsy mody ny Filoha Ravalomanana ary afaka milatsaka ho fidiana.

26 pensées sur “NAIKA ELIANE : TSY MAINTSY MODY NY FILOHA RAVALOMANANA ARY MILATSAKA HO FIDIANA”

  1. Manome hery ny vahoaka ny mahita anareo mpitarika herinandro hisihan’ny hetsika maro ity ra manambatra ny hery rehetra ny malagasy dia tsy maintsy mirodana io
    Toerana iray no tokony fihaonana mba hazahoana manohatra ny lacrymogene ra toa ka mahomby ny tolona dia tohizana @ fanalana an’i domelina mety ho vita izany ra tonga maro ny vahoaka

  2. F’ angaha tena manintsy be any @ tanana any izany ry zareo???
    Ary taiza foana ianao ry Kala Naika??izao indray vao hita???
    mivoaka daholo izany mahery fo izany marina!!!mahatsiaro ireo akama izay mitovy hevitra amiko
    aho @’izao fa saingy tsy haiko aiza izy ireo izao fa tsy hita intsony tato ho ato????

  3. rehefa marimaritra ny adi-kitra ka mirona aty amin’i Ra_8 ny baolina dia hiverina tsirairay amin »izay ny pitily rehetra.
    Mbola ho avy eo daholo na ry Ndefo aza.
    Etsy an-daniny ry joely sy ny foza manomboka mitelina ny zavatra naloany ary dia ho kenda.
    Enga anie ! samia manery hatrany fa aza avela mitraka intsony ny foza.

  4. vous avez raison;il doit rentrer
    Lettre de lecteur : Des petites désertions avant la débandade
    0 commentaires
    Posté par M. Reb on juil 10, 2012 dans Actualités, Politique | 0 commentaires
    Lettre de lecteur : Des petites désertions avant la débandade
    On n’entend plus beaucoup parler du Tim ou plutôt des Tim et assimilés. Sans doute dégoûtés d’un combat sans issue, mais certainement libérés de l’emprise malsaine d’un culte (dépassé) de la personnalité, ils désertent les rangs. Mais, il y a un très gros Mais. Comme tous les déserteurs, ils parlent, se justifient, expliquent et dénoncent. « Leurs » ministres du gouvernement d’Union nationale font actuellement, l’objet d’échos malveillants sur leurs agissements suspects dans la gestion « personnalisée » de leurs départements. Aucun n’est épargné par le fort soupçon de détournement de la fonction ministérielle et d’enrichissement illicite favorisé par l’exercice de fonctions régaliennes. Quand les chefs n’agissent pas comme ils discourent, la troupe perd la foi et se disperse. La désaffection vis-à-vis de la cause de Marc Ravalomanana atteint son paroxysme en 2009 et explique le succès d’Andry Rajoelina. Après sa victoire contre l’Amiral, l’Ex a oublié dans l’euphorie du pouvoir, ses promesses de gouverner dans la rectitude morale, la droiture et la probité. « Le Fahamarinana » et « le Fahamasinana » de l’époque ont été une bien bonne blague racontée au troupeau docile de citoyens crédules. On ne peut longtemps tenir en main une armée, quand les soldats doutent de la bonne foi de leurs généraux. On ne peut dire une chose, et prouver le contraire par ses actes. Le culte de la légalité affiché par la mouvance Ravalomanana ne pouvait tenir longtemps quand Marc Ravalomanana aura été l’archétype, le modèle originel et l’idéal du prédateur sans foi ni loi, parvenu au gouvernail de la bergerie Madagascar. La défense des libertés fondamentales a été instrumentalisée pour, pagaille aidant, affaiblir la Transition et booster la cause de l’Ex. A la longue, cela fatigue, même les plus convaincus de ses supporters. Alors, ils quittent les rangs à jamais dégoûtés des causes avérées à la longue, indéfendables.
    « Brûle ce que tu as adoré, adore ce que tu as brûlé ». Des Tim convertis suivent le précepte d’un évêque lors du baptême de Clovis, le premier roi chrétien des Francs. Ce souverain, si l’on croit aux légendes, a donc eu une espèce d’illumination et renié ce à quoi il a toujours cru. Les « Tim » qui soutiennent Ravalomanana de bonne foi peuvent opérer un revirement quand ils se rendront compte qu’ils ont été bernés. La réaction n’a rien à voir avec un retournement de veste politico-politicienne pour des raisons bassement intéressées qui n’ont que des lointains rapports avec le patriotisme. Quand les rangs se dégarnissent et que les chefs sont dénoncés à mi-voix (dans un premier temps), c’est que l’on ne peut plus continuer et qu’il faut alors marcher aux sons d’un autre tambour. Tôt ou tard, on ouvre toujours les yeux et l’on se réveille comme d’un mauvais rêve. Sur la masse qui s’est scandalisé d’un « putsch », combien restent-ils de fidèles à un autocrate avéré, mais maître incontesté quand il s’agit d’abuser et donner le change. Le parti fondé par Marc Ravalomanana, pour les besoins de sa cause, s’est désagrégé depuis longtemps, au profit d’une « mouvance » qui tient plus d’un panier de crabes d’intérêts divergents que d’une formation politique organisée. Les Tim sont devenus le maillon faible, minoritaires mais porte-drapeau et porte-parole de choix, d’une mouvance politique. Le mot Mouvance dit bien ce qu’il veut dire. Idées fugitives, convictions changeantes et certitudes instables, bref un militantisme absolument pas digne de confiance. Il change au gré du vent politique et des intérêts personnels. Ravalomanana aujourd’hui, Rajoelina demain, quelqu’un d’autre sans doute, après-demain. L’évolution de la situation sur le champ de bataille s’accompagne d’une adéquate évolution dans les esprits, voire d’une véritable révolution dans les opinions.
    On ne peut tromper tout le monde tout le temps. Cela finit par se retourner contre vous. C’est le danger qui plane sur la tête de la mouvance Ravalomanana. Il n’est pas fortuit que des susurrements ou des murmures se fassent actuellement entendre dans les coulisses des institutions et des bureaux ou dans l’intimité des chaumières. On commence à oublier le faux brillant d’un âge d’or quand Marc Ravalomanana était aux commandes. Avec le temps, le vernis s’effrite et la réalité se révèle derrière une apparence séduisante. Le temps est le pire ennemi du politicien. Rien ne lui résiste et finit toujours par montrer la cruelle vérité des choses et surtout, des hommes. Ravalomanana n’est pas un messie, Ravalomanana est un dictateur qui se moque du monde, Ravalomanana est un gangster de haut vol. Ravalomanana a beaucoup intérêt à faire perdurer la crise. Il a accompli beaucoup de choses, mais il y a gagné plus que le pays n’a bénéficié. C’est un maître-chanteur qui prend le pays en otage pour sauver sa fortune etc. Voilà bien de vérités malsonnantes pour quelqu’un qui se gargarise du soutien divin. Le « Que Dieu soit avec nous » qui termine ses discours, relève d’un blasphème proféré par un démon tentateur. Les langues se délient. Elles exploseront lors des campagnes électorales et transformeront ce qui se chuchote encore, en grondements de flots dévastateurs. Voilà pourquoi la mouvance Ravalomanana presse tant la SADC sur la date et le lieu de la rencontre entre leur patron et Andry Rajoelina. Elle ne peut plus espérer que sur un « gentlemen agreement » pour une reddition honorable. Le navire est en train de couler. Des matelots commencent à le saborder et à le quitter pour les canots de sauvetage envoyés par « l’autre côté ». Contrairement à l’expression, seuls les rats resteront à bord.
    ALAIN B.

  5. J’ ESSAIE DE COMPRENDRE TOUS CEUX QUI EN VEULENT MEME A LA SADEC POUR LE TEMPS LONG MIS POUR
    DECIDER QUAND ET OU SE TIENT LA RENCONTRE ?

    Oui je n’ai pas tenu trop compte du rôle de rajoelina dans ce retard.. Oui il joue un rôle mais minime !rajoelina n ‘a jamais pesé et ne pèse pas dans ce coup d’état :il a été un planton , un coursier ,un paillasson , un écran . Maintenant.. il parade et il est heureux par ce que des jutnalistes ( ceux de radio Rindra ) comme si rajoelina costitituaie encore un danger !
    Il faut à tout prix suivre de très près l’évolution des prises de position des Etats ,des Pays ,Des Groupes de Pays qui sont proches et parties prenantes à la recherche des solutions de sortie de crises ! ,

    J’essaie de comprendre ceux qui se plaignent du retard ou du temps long mis par la SADC pour décider quà fixer le jour et le lieu où se tient la rencontre entre le Président RAVALOMANANA MARC et rajoelina .
    Oui j’essaie de compre leur insistance et leurs rengaines sur le retour du Président : CECI EST ACQUIS..ET LA SADC L’A CONFIRME DANS LA LETTRE DE PRESENTATaysION DE LA RENCONTRE QUE L’ARTICLEE 20 NE SERA PAS A L’ORDRE DU JOUR DE CETTE RENCONTRE !as des difficultés pour les Malgaches
    J’essaie de comprendre pourquoi au lieu de répéter les mêmes  » les mêmes ndrindra du violon à une corde de NGILO ,ces gens impatients n’analysent pas profondément la situation !
    ..Cette rencontre coince -t-elle pour des raisons diplomatiques car je ne puis penser que la SADC s’amuse à freiner le processus.. et je peux par contre imaginer que rajoelina puisse bloquer ce processus par sa bouderie ,par ses caprices..Ceci me paraît léger et c’est donner une importance rajoelina !rajoelina n’a plus de conseiller de en poker : il est déboussolé et ne sait quoi faire ; quoi décider car la situation de MADAGASCAR s’avère compliqué qu’il ne le:pense: le coup d’état a mis en surface tous les problèmes non résolus , négligés, laissés de côté durant la période coloniale…jusqu’à l’élection du
    Président de la République RAVALOMANANA MARC qui est le Premier Président ,le Premier Chef de l’Etat Malgache qui ait apporté des solutions concrètes aux problèmes posés par les 85% de Malgaches laissés pur compte et poids mort de l’Etat §
    Il a réalisé d’autres choses utiles que crédibles !
    Les problèmes de Madagascar ne constituent des difficulés mais représentent des défis dde développement des HOMMES et de l’édification de TOUT L’HOMME !, sans délaisser le développement socio-économique ,pour lequel Nous devons « sélectionner ,choisir , trier nos Partenaires avec des critères dien définis et selon des règles de déontologie avec des contrats qui préservent NOTRE SOUVERAINETE ET GARANTISSENT NOS INTERERTS

    Nous espérons que les arrangements diplomatiques sur le retour de la REPUBIQUE DE MADAGASCAR AU SEIN DU CONCERT DES NATIONS NE TARDENT PAS TROP ET SERONS AIDES SUR LA RELANCE DE NOTRE DEVELOPPEMENT FINANCIEREMENT ET TECHNIQUEMENT !er

    Voilà ,c’estdans ce cadre des défis que Nous devons obligatoiremenr relever que se trouvent les raisons qui retardent le processus de mise en oeuvre de la feuille route !
    Et dans les actualités depuis une semaine le ciel diplomatique s’éclaircit :
    ..;l’entrevue entre le Ministre du Développement français ,Monsieur CANTIN et le Premier Ministre Beriziky le 04 juillet probablement durant son séjour en Europe,
    …la visite des six Représentants du Congrès américain qui ont rendu visite au PM Beriziky ; au Président du Congrèsde la Transition . Ils ont donné une conférence de presse !
    Ne despérons pas et arretons de ne voir que le côté sombre du soleil caché par des nuages passagers !

    MITOHY NY TOLONA !

  6. Fa angaha hono ry Naika tsy mba nivory tao am CST omaly fa tena nahazo mihintsy ny Sadc tao, Ny fanontanian’ny cst tao dia hoe: fa maninona ianareo Afrikanina no mbola miaro olona mpamono olona sy nangalatra volambahoaka ka hampitady fihaonana indray. nivoaka fanina ireo Sadc ireo tsy nahita navaly satria tsapany fa marina izany.
    Tsy resaka fifidianana ry Naika no fandiovana olona criminel a. amin’izay ve raha tsy lany izy dia tonga dia madio hoazy ny tananany mihosondra, azafady fa ny vahoaka malagasy tsy hanaiky an zany.

  7. Mahalala lavitra noho enao ny olona ry tanora vongany fa ny foza toa anao no mamerina ilay antsoina oe tsianjerim-poza lazainao io foana à!!! Naika Eliane tsy miverina eny @ Cst tsony raha tsy miverina Ra8!!! resa-poza sisa ny eny @ cst ary mahafantatra an’zany ny SADC.

  8. fa angaha securité ny Naika indray verbeck amzao, mba mianara mihaino sy mijery ry akama, fa aza manao bontolo fotsiny, fa vao mainka fitahin’ndry naika sy ry de8 fotsiny, satria manjary poa-katy ny ao andoha ka na hita fa olona namono ny mpiray tanindrazana aminao aza dia mbola tompoina ihany. Ataovy ny asa gardien ry verbeck, dia mba mianatra koa indraindray mba tsy hataon’ny olona fitaovana fotsiny a.

  9. Ny foza Tanora vongany tay ny ao an-dohany tsy mahita izay marina misy eto @ firenena indray no miseho mihevi-tena ho inn eto… Ny tsianjerim-poza averina toy ny mahazatra fa aza mieritreritra ny hanana fahalalàna toy ny olona fa foza!

  10. Tarito amin’izay ny tena tolona ry Madame Naika fa dia tena mijaly ny vahoaka â ! Efa fantatrao iza avy ireo sadasada tsy azo antoka ireo, ary ny vahoaka koa efa diso mahafantatra !

  11. Latsaka koa aho @’ilay hoe: tsianjeri-poza averina fa aza miditra lalina fa foza hi!hi!hi!!!
    MAZAVA BE!!!ha!ha!ha!

  12. Kintana ilay resaka Gazety voalazanao ? efa nisy nanazava teto io fa
    na an’i Mamy .R aza tsy izy no mandahatra ny rehetra mivoaka ao fa
    TANIM-BOANJO ihany io e!!Dia tiako be ialahy rehefa MITONY toy izao, mampatahotra ahy mihintsy
    mantsy ianao indraindray eto, tsy ohatra ahy daholo anie ny olona mijery ity serasera ity e!! sao ialahy
    ka mandratra FOn’olona ary??Izaho mahatanty indrindra fa @ MARINA no mampasiaka anao fa ny hafa
    lesy mba jereo ihany a!!Dia mandeha io oah na dia mihitra aza!!!ilay Gasy anie ka mila kenakenaina be e!!
    aza tezitra oah an!!vasivazy ny ahy hi!hi!hi!!!!

  13. Tsy tokony manao boloky be fotsiny ny mpanao gazety fa manadiady, sy manazàva amin’ny vahoaka NY TENA TOKONY HO IZY !!!
    Rehefa gazety, dia samy manana ny zavatra tiany na tsy tiany avoaka, na koa hevitra voizina ! Amin’izay indray mbola hevitra tsy mitombona, manadàla sy saim-bahoaka fotsiny !
    Manan-kery ve izany Constitution-n’ny repoblika faha efatra izany ohatra ?
    Madagasikara anie ka mbola misy sazy miantona eo tampon-dohany ê ! Mba manakiana an’izany isan’andro ve ny Midi ? I Mamy Rakotoarivelo isan’andro manao sonia antontan-taratasy misy ilay hoe : Fitiavana ets…..
    Manaiky an’io Constitution fôpla ny dikany, aminay !
    Manohitra an’ireo mpanongam-panjakàna ve izany ?
    Fantany dia fantany fa vitsy an’isa ry zareo raha nihiditra tao amin’io CT CT io ; inona izao no vokany, satria izay tapak’ireo karazan’olona noraofina sy nampidirina tao izao, no milaza fa tompon’ny fahefàna ?

    Hitondra fandriam-pahalemana ary hamerina ny ara-dalàna ve hoy aho, io rafitra fanary any amin’ny zaoridira io ?

  14. Ataoko fa izaho ihany no fanina??tsy te hiteny betsaka aho !
    fanainiana sa tena izay no izy???aiza kosa ry Kintana izay fotoana
    hanarahan’i Mamy .R izany rehetra izany ?? ny fiadiany @ fiverenan’i dada aza mahasempotra azy??
    Ialah koa dia tsy musy fo miantra mihintsy! hi!hi!hi!!!tsy ilay sonia na ilay rafitra no ratsy fa ilay fanatanterahana
    azy mihintsy no izay mahadiavolana ny foza sy hanarona ny malotony ihany no tanteraka dia ny sisa jerem-
    potsiny toy ny tany nalavoina.

  15. Dia mba miangatra kosa Kintana fa tsy mora anie ny asa fanaovan-gazety @’zao e!
    hamoronan’ny foza dossier anie ianao raha vao be safara eo e!!

  16. Hi hi hi !!!
    Tsy misy fiangarana izany eo ê ! Tsy marina aza ve io voalazako io ?
    Raha gazety sy sitim-poza, tsy dia hamakiana loha satria efa fantatra fa maloto sy masiso, ary maimbo fofom-poza !
    Fa dia GAZETIN’NY MPIARO NY ARA-DALÀNA VE DIA SAHY MAMOAKA ZAVATRA TOY IZAO :

    http://www.midi-madagascar.org/index.php/component/content/article/3-politique/5211-andry-rajoelina–demission-dans-8-mois

    Raha mamaky, dia jereo ihany koa ilay article hoe

    Présidentielle : Rajoelina tenu de déclarer sa fortune

    Ny ao amin’ilay voelohany, dia tonga dia fanambaràna fa hoe manankery ilay Constitution fôpla ! Dia avy eo calendrier électoral-n’ilay Senity no atao resa-be !
    Ny faharoa, dia manamafy ny hoe mahazo mirotsaka ilay mpanongam-panjakàna ; tsy misy resaka mihintsy koa hoe tokony hanaovana ankety izay « fanànany », na dia eo aza « ireo nafenina » ho tantànan’ny anabaviny sy ireo « havany rehetra » !

    Valin’ilay fanontaniana hoe : Aiza izay fotoana hanarahin’i Mamy….?
    Tsotra ny valiny : Omena ny baiko hoe, lazao ny zava-misy, FA KIANO MAFY ARY LAZAO AMIN’NY MPAMAKY NY ZAVA-MARINA SY TOKONY HO IZY !!!

    Ny mpanao gazety anie (NOHO NY FAHAIZANY), dia natao hampianatra fa tsy hanao boloky sy hitantara lainga na hampiesona fotsiny ê !
    Hitan’ialahy ihany ireny ohatra vao tsy ela ireny, tahak’ilay hoe : What is your problems ? Dia tohizana hoe : Ok, thank you !
    Tsy misy fandikan-teny hoe, izao no mba tian’ilay olona lazaina ry zareo ! Na nanompa aza ilay olona dia : Ok, thank you !!!
    MDR !!!

  17. Ô leity ranavalona â !
    Tokony hiverenan’ialahy vakiana tsara ny Accord de Maputo sy io rafitra farany io !
    Aza adino fa ny frantsay tarik’i Sarkozy no namolavola an’io, mba HANOMEZANA FAHEFÀNA TSY MISY TOA IZANY HO AN’NY MPANONGANA !!!
    Izao ny vahoaka malagasy mihinan’ny mangahazoratsiny daholo ! Inty aho eto, fa raha tsy mihetsika ny vahoaka dia amin’ny 2015 isika mbola ho eto foana !!
    Mba fantatr’ialahy moa ny mahamaika an’ilay domelina ny hoe tokony ny lezisilativa no tokony atao mialoha ?
    Manana eritreritra ry zareo foza hanova an’ilay Lalam-panorenana fôpla ; hamoaka Lalàna (ô ry ganika) vaovao , dia ny parlemantera no HANENDRY IZAY HO FILOHA !!! Tahaky ny any Zamerika avaratra ! Ny Granzelektera no manendry (mifidy) ny prezidà !

  18. Tohin’ny resaka etsy ambony, ary fanamafisana an’izay voalaza !

    Mba vakio koa ity tao amin’ny Tribune ity !

    Des élections pour cette année : Le groupe d’experts malgaches, persiste et signe !

    http://www.madagascar-tribune.com/Le-groupe-d-experts-malgaches,17667.html

    Entina lava ny loham-bontolo sy loham-poza, tsy rarahiana izay hafatry ny Communauté internationale. Efa nalefa ihany koa teto ilay hoe « tsy misy fetrany intsony ny vola entina hanaovana praopagandy ».
    Ho zaraina vola (vidiana) ny vahoaka, ary RAHONANA IZAY MISEHO HO BE SAINA ; KOA NOHO IZANY DIA TSY MAINTSY NY AZY NO LANIANA NA FIDIANA !!!
    Dia ireo no hanantanteraka an’ilay fika maizina !!!
    Fehiny : Nijaly amin’apa nandritry ny efa-taona ny vahoaka malagasy, fa ny mpanongana ihany no hiliba sy hitondra ny didy jadona !

  19. KA VOADAKA KAH! dia mody hoe…… tsy nahazo rariny t@ CI dia
    miakapokapoka nefa ny Kapa ao an-tsalaka tsy hita.Ilay vola misy fa matahotra
    ny ho resy ( ary efa fantany io faharesena io) .Ka io anie ilay lazaiko fa tsy maintsy hisy famoretana eo raha vao
    hilatsaka eo io domelina io satria TSY HISY HIFIDY AZY EO afa tsy ny foza maimbo toa azy 01% e!

    Ary ataoko f’izaho irery no FANINA t@ ilay fanontaniana iny marina (MDR)
    toa niandry fandikana aho ary naverimberiko mihintsy aza niandrasako ilay fandikana ilay valina hi!hi!hi!!!!!endraso eo!

  20. Ary efa olona efa MATY TAPAKA sa MIVIKA mihintsy ireto olona KISONIA
    lava ireto nefa hita fa efa mikatso ny zavatra rehetra a??@ fomba ahoana no
    ahafahana MANATANTERAKA ny fifidianana @’izao toe-draharaha izao?fa ny dikan’io dia hoe FIDIO I DOMELINA
    HAMPIHINANANY NY MALOTONAREO ANAREO ASIANA VOATABIA SY TONGOLO FA MBOLA TSY MATSIRO
    TSARA IZAO ( hoy Raveloson.C izay). Ny ankoatra io dia lainga fahan-dalitra , maika hangala-bato fa matahotra ny
    FITSARAN’i VAHOAKA . Asakasak’isika aloha io e!! rehefa manaiky moa isika??akry hatao!dia izay izany!!

Laisser un commentaire

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *