Lieutenant Colonel Charles Andrianasoavina : « Haja Resampa a promis de nous octroyer 100 000 euros à condition que je ne divulguerai pas des secrets sur le massacre du 07 Fevrier 2009 »

Colonel Charles Andrianasoavina

Lieutenant Colonel Charles Andrianasoavina

A

Monsieur Le Responsable de la Ligue des Droits de l’Homme

Saint Denis De La Réunion

Objet : Doléance sur les agissements du régime de la transition dont

Le Président de la Transition de Madagascar

Le Consul de Madagascar à La Réunion

Monsieur,

J’ai l’honneur de solliciter votre haute bienveillance de bien vouloir recevoir mes doléances contre Monsieur Andry Nirina Rajoelina Président de la Transition de la République de Madagascar et Monsieur Virapin Ramamonjisoa Consul Honoraire de Madagascar à La Réunion, Monsieur Haja Resampa Secrétaire Général de la Présidence pour tentative d’assassinat, tortures physique et morale.

En effet,depuis mon refus de collaborer avec les putschistes dont MOI-MÊME en faisais partie et mon refus de cautionner les ASSASSINS du 07 Février 2009, on a tenté de m’intimider, de me corrompre et de m’éliminer ; ma vie ainsi que celle de mes proches sont menacées constamment jusqu’à présent.

J’ai été détenu à la Maison de force de Tsiafahy depuis le 26 Novembre 2010 pour tentative de coup d’état après l’affaire BANI à Ivato.

Dès le début de ma garde à vue ,des hommes de la présidence ont contacté mon frère Charlot Ratovonirina et mon oncle Roland Ranaivo leur demandant de me conseiller d’accuser le Général Raoelina comme responsable de la tuerie du 07/02/2009 contre ma liberté, proposition que j’ai refusée qui m’a valu ma situation actuelle.

Sans parler des conditions de détention, j’ai subi des insultes quotidiennes et je sens une fatigue progressive, inhabituelle et je me sentais de plus en plus faible comme si on m’empoisonnait.

Pendant cette période, trois tentatives de corruption ont été essayées :

– Le premier avant mon instruction au Tribunal d’Anosy, des éléments du FIS dont l’officier de police Mahery sur ordre du Président de la transition disait-il me demandant toujours d’accuser le Général Raoelina comme responsable du massacre du 07/02/2009, contre ma liberté et ma nomination à un Poste en France.

– Le deuxième, toujours sur ordre de la présidence, le lieutenant ZO du FIS PROPOSE MA LIBERATION ET UN POSTE A L’EXTERIEUR si je fais paraître un démenti sur l’aveu écrit concernant le déroulement du coup d’état de Mars 2009.

– Le 13 Août 2011 vers 15 h, Mr Virapin Ramamamonjisoa à l’époque Ministre dans le gouvernement de transition me transmet un message venant directement de Mr Andry Rajoelina qui avait promis de me libérer si j’accepte d’occuper un poste à responsabilité à la chancellerie de Madagascar à Paris.

Il avait promis aussi d’emmener avec moi toute ma famille ainsi que ma soeur qui s’occupe de mes trois enfants et que cette dernière aura un travail. Le rendez vous était prévu à l’Aéroport International d’Ivato le jour de départ plutôt par un vol ce nuit, dès que j’aurai accepté leur offre. Heureusement pour moi qu’un membre de la famille lui-même inspecteur pénitentiaire m’avait prévenu qu’en fait il s’agit d’un piège pour M’ELIMINER qui sera justifié par une tentative d’évasion.

Par ailleurs j’avais posé comme condition la libération de tous les prisonniers militaires.

Je suis de plus en plus fatigué et l’administration pénitentiaire refuse à ma famille de me rendre visite en leur racontant que je suis devenu fou et dépressif et pour eux, la solution c’est de m’envoyer ma copine c’était le 11/12/2011. Cette dernière en me voyant dans un état léthargique a prévenu mon frère Charlot.

Le 13/12/2011, il a fait toutes les démarches afin de me transférer à l’Hôpital Universitaire d’Antananrivo.

J’ai été transféré avec difficulté car mon frère est arrivé le matin à 8h à la maison de force de Tsiafahy et l’autorisation n’a été confirmée que vers 15 heures donc avec un retard de 7 heures où j’aurai pu décéder.

Il est certain que j’ai subi des agressions physiques pendant cette période de perte de connaissance ce qui a été confirmé par les examens complémentaires médicaux effectués à la Réunion.

Arrivé à l’Hôpital, mon frère me racontait que malgré mon état comateux, des pressions émanant de la Présidence et de La Ministre de la Justice Razanamahasoa Christine obligent les médecins à me renvoyer en prison, ce qui signifie ma mort certaine, mais ces derniers ont refusé et m’ont transféré à l’HJRA où j’ai subi la première de mes cinq interventions ainsi qu’un drainage (évacuation de liquide ou du sang dans le poumons) effectué par le Pr Fidison.

Malgré tout cela, mon état s’empirait et c’est sous la pression des officiers de ma Promotion et de quelques hommes politiques que mon évacuation a été acceptée par la Présidence de la transition et le Ministère de la santé qui se sont engagés à prendre en charge tous mes frais ainsi que les moyens financiers de subsistance de mon accompagnateur qui est mon frère.

Au départ l’évacuation est prévue pour Maurice mais pour des raisons que nous ignorons, le pilote d’Assistance plus refuse d’y aller et qu’après avoir demandé l’avis de ma famille le transfert à la Réunion a été décidée.

Entre temps, mon procès s’est déroulé me condamnant à des travaux forcés à perpétuité par contumace.

Le 17/12/2011, j’ai été admis au CHU de Saint Denis pendant 5 mois jusqu’au 16/05/2012, d’abord en Réanimation pendant plus de 2 mois puis en chirurgie digestive où j’ai subi deux interventions sur l’abdomen et une partie du thorax.

C’était des périodes très difficiles pendant lesquelles, j’étais entre la vie et la mort.

En Mars 2012, les Médecins du CHU souhaitent me transférer à l’Hôpital Val de grâce mais l’Etat Malagasy n’a pas voulu payer la somme de 20 000 euros montant du transfert par le SAMU et la caution demandée par l’Hôpital parisien.

Après plus de 5 mois d’hospitalisation, on m’a envoyé en convalescence pour 2 mois au Groupe Hospitalier Est Réunion (GHER) à Saint André où des complications sur mes pieds sont apparus.

Les problèmes financiers commencent à apparaître.

En effet, des lettres de l’administration hospitalière me demandent de régler mes factures d’hospitalisation d’un montant de 325 416 euros pour le CHU de Saint Denis et de 24 053 euros pour le GHER.

Nous avons sollicité le Consulat de Madagascar qui nous répond que ce n’est pas de leur ressort et que c’est la Présidence et le Ministère de la santé qui en sont responsables.

Des courriers ont été adressés à ces institutions mais aucune réponse de leur part et du coup mes frais d’hospitalisation n’ont pas été réglés.

Il se trouve que la dégradation de l’état de mes pieds nécessitent une nouvelle intervention chirurgicale. Mais n’ayant pas de couverture sociale ni de réactualisation de la prise en charge et avec des factures impayées j’ai hésité à rentrer. Mais les chirurgiens respectueux de leur déontologie m’ont opéré malgré mon insolvabilité et nous en mis en contact avec les assistantes sociales pour trouver une solution.

Ma demande de moyens de subsistance auprès de l’Etat Malagasy n’a pas été considéré.

Les moyens de subsistance attribué à mon frère sont payés selon la bonne volonté du Consul Ramamonjisoa Virapin ; ils sont payés avec plusieurs semaines de retard nous mettant dans des situations dramatiques telles que je suis dans l’impossibilité de payer le prix du transport en commun.

D’ailleurs, mon Médecin traitant m’a déconseillé le transport publique compte tenue du risque d’infection, de ma fragilité et du fait que je me déplace avec un déambulateur ou avec deux cannes béquilles.

Malheureusement, n’ayant pas les moyens fmanciers nécessaires ni de prise en charge en bonne et due forme je suis obligé et ne peux me déplacer qu’en bus tous les jours vers le CHU de Bellepierre soit pour effectuer mes soins quotidiens soit pour mes suivis avec les autres spécialistes.

Mon frère a contacté le Secrétaire Général de la Présidence, Haja Resampa, lui suppliant de nous aider. Il a promis de nous octroyer 100 000 euros à condition que je ne divulguerai pas des secrets sur le coup d’état de 2009 et le massacre du 07 Fevrier 2009 et dans le cas contraire je serai immédiatement rapatrié et emprisonné à la Maison de Force de Tsiafahy ou la menace de s’attaquer à mes proches.

D’ailleurs, il a déjà menacé de rapatrier mon frère qui travaille au foyer Malgache de Cachan à Paris.

Les assistantes sociales de la commune ont fait les démarches pour une demande couverture sociale et nous ont demandé de constituer un dossier. Il nous manquait un extrait d’acte de naissance et nous avons ramené une copie d’acte d’état civil traduite en français nécessitant seulement le visa d’une autorité compétente en l’occurrence le Consulat de MADAGASCAR mais Mr Virapin Ramamonjisoa a refusé sous prétexte qu’il doit se référer au Ministère de la justice Malagasy. Du coup, mon dossier incomplet n’a pas pu être traité.

Mon frère à Paris a fait la demande auprès de l’Ambassade de Madagascar à Paris et on lui a délivré le document.

L’état de mon pied s’est encore dégradé avec une infection quasi inguérissable et j’ai du subir une nouvelle intervention chirurgicale le 30/10/2012 toujours sans couverture sociale ni prise en charge.

A ma sortie d’Hôpital j’ai reçu la facture de ma précédente hospitalisation en MON NOM PERSONNEL D’UN MONTANT DE 45 830 euros que je ne pourrai jamais honorer étant donné que je suis complètement démuni et j’attends avec appréhension encore la facture de la dernière hospitalisation du 27/09/2012.

Enfin je tenais à signaler le fait rapporté par mon père qui s’est déroulé à Manakara le 29/03/2012 : LE PRESIDENT DE LA TRANSITION ANDRY NIRINA RAJOELINA A RECU MON PERE A L’HOTEL MAGNEVA SEUL ET REFUSANT TOUT TEMOIGNAGE : « IL A CONSEILLE A MON PERE DE ME RAISONNER AFIN DE NE PAS DIVULGUER DES SECRETS DU COUP D’ETAT DE 2009 ET DU MASSACRE DU 07 FEVRIER 2009 CONTRE DES SOMMES D’ARGENT ENORME, DE MA LIBERATION SANS CONDITITION ET MA NOMINATION SUR UN POSTE INTERESSANT A L’EXTERIEUR ». Mon père a refusé toutes ces offres. En plus il a le culot de mentir en disant que ma peine a été plus que sévère car le magistrat en charge du dossier était proche du régime de RAVALOMANANA.

En conclusion, je suis un détenu politique mais je suis un homme.

Même si j’ai commis des actes, répréhensibles vis à vis de mon pays, dont je serai prêt à assumer les conséquences je ne mérite pas d’être traité de telle façon. Entre les tortures physiques, toutes les tergiversations retardant ma prise prise en charge alors que j’étais à l’article de la mort, tous les plans machiavéliques afin de m’éliminer physiquement, toutes les tentatives de corruptions et de pressions morales à mon égard et vis à vis de mes proches, toutes les manipulations et les chantages et le blocage à tous les niveaux de l’instance dirigeante de la transition, dont j’étais victime je ne pourrai plus me taire.

Avant mon incarcération j’étais en très bonne santé et pesais 82 kilos et actuellement je ne pèse plus que 62 kilos avec des séquelles à vie dont des mutilations de mes orteils et que dorénavant je devrai prendre des médicaments à vie.

Trois ans de souffrance morale pendant lesquelles je n’ai pas vu mes enfants où chaque nuit je n’arrive pas à dormir craignant le pire pour les miens avec le problème de mes factures d’hospitalisation impayées en mon nom, et toujours dans l’incertitude de guérison définitive.

Je vous prie de condamner vivement L’INSTANCE DIRIGEANTE DE LA TRANSITION A MADAGASCAR DONT LE PRESIDENT ANDRY NIRINA RAJOELINA, LE SECRETAIRE GENERAL DE LA PRESIDENCE HAJA RESAMPA ET LE CONSUL RAMAMONJISOA VIRAPIN.

De tels acharnements sur ma personne est tout simplement dû au fait que je ne partage plus leurs opinions.

Aussi après mure réflexion j’ai décidé de dévoiler la vérité au PEUPLE MALAGASY et à LA COMMUNAUTE INTERNATIONALE afin que ce régime soit dénoncé et sanctionné.

Saint André le 05 Novembre 2012

===============================================

Révélations sur l’affaire 7 février et l’affaire BANI.

Je soussigné, Charles Andrianasoavina, né le 27 Juillet 1968 à Manakara

Fils de Charles Ramanantsoa et de Moma Suzamie Adeline

Officier d’active dans l’armée Malagasy portant le grade de Lieutenant Colonel dans le corps du 1er Régiment de Transmissions et de Services et détaché à l’EMGAM (Etat Major Général de l’Armée Malagasy), ne souffrant d’aucune maladie psychiatrique pour ainsi dire saint d’esprit, sans aucune

contrainte ni corruption décide après mure réflexion par la présente de dévoiler au Peuple Malagasy et à la Communauté Internationale les faits auxquels j’ai assisté sur le coup d’état de Mars 2009, l’aifaire BANI et le rapport d’expertise concernant la tuerie du 07/02/2009.

Je précise qu’au cours de mes longs mois d’hospitalisation, je n’ai jamais été vu ni par un Neurolgue ni par un neuropsychiatre encore moins par un Psychiatre.

J’avoue que je faisais partie de ceux qui ont participé activement aux manoeuvres de déstabilisation depuis Janvier jusqu’à la prise du pouvoir le 17 Mars 2009 en précisant d’emblée que le commanditaire de ce coup d’état est le Président de la Transition actuelle Andry Nirina Rajoelina.

Je reconnais la gravité de telle déclaration mais ayant perpétré un acte répréhensible vis à vis de mon pays je suis prêt à en assumer les conséquences.

Il a été convenu entre Monsieur Rajoelina et moi-même avant de perpétrer notre acte que la transition ne dure pas plus de 24 mois.

J’ai contraint Monsieur Rajoelina à signer l’accord de Maputo mais qu’il ne l’a pas du tout appliqué

Par ailleurs, j’ai appris que le massacre du 07 Février a été exécuté par des éléments du Commandant Lylyson René. J’ai manifesté mon indignation à Monsieur Rajoelina qui m’a simplement répondu que c’est le prix à payer.

Lieutenant Colonel Charles Andrianasoavina

AFFAIRE MASSACRE DU 07 FEVRIER D’AMBOHITSIROHITRA

Saint André le 05 Novembre 2012

Vu la fonction que j’occupais au sein de l’Etat Major Général de l’Armée Malagasy,

Vu ma proximité directe avec le Président de transition,

Tous les documents stratégiques d’ordre militaire et de sécurité transitaient à mon bureau

Concernant la tuerie d’Ambohitsirohitra du 07 Fevrier 2009 je persiste, confirme et signe que la déclaration du Lieutenant Colonel de la Gendermerie Rabe Jules, Directeur d’Enquête au sein de la Commission Nationale Mixte d’Enquête (CNME) au moment des faits sont vrais.

En effet , il n’est pas nécessaire d’être un expert en balistique pour conclure que des impacts de balles sur la façade avant de la clôture du palais présidentiel d’Ambohitsirohitra ne peut pas venir de tirs provenant de l’intérieur du palais et lors cette expertise j’étais présent sur le lieu.

Par ailleurs, le Commandant René Lylison de Rolland Urbain, au moment des faits adjoint du commandant de Groupement de Gendarmerie de Tsiroanomandidy était présent à Antaninarenina le 07 fevrier 2009 avec des gendarmes armés ne faisant pas partie de l’EMMONAT;

Ces éléments armés commandés par le commandant Lylyson se sont postés dans tous les bâtiments entourant le Palais d’état d’Ambohitssorohitra : Ex Siège du PSM, Trésor Publique, Ministère des Finances et Hôtel du Louvre et ont tiré sur les Manifestants par derrière et de flanc expliquant les impacts découverts sur la façade avant de la Clôture du palais.

Le Dimanche 08 Fevrier ce même Commandant Lylyson a été aperçu de bonne heure (vers 6 heures ) à Anosy, roulant à vive allure direction Ouest comme pour rejoindre son groupement à Tsiroanomandidy.

Ainsi au vu de tous ses éléments, l’accusation contre le Président Ravalomanana d’être à l’origine de ce massacre n’est que pure calomnie pour le discréditer vis à vis du peuple Malagasy et de la Communauté internationale.

Lieutenant Colonel Charles Andrianasoavina

55 pensées sur “Lieutenant Colonel Charles Andrianasoavina : « Haja Resampa a promis de nous octroyer 100 000 euros à condition que je ne divulguerai pas des secrets sur le massacre du 07 Fevrier 2009 »”

  1. be indray no torakóvitra henjehin´ny eritreriny aminízao, nifoha ny fota mandry , Hi! hi! hi!.

    Aleo henjehin´ny omby masiaka toy izay henjehin´ny eritreritra.

  2. Mbola sahy hivaralila ihany ve ireto AV7 @’izao e????
    Aloavy ny vidin’i ràn’olona nataonareo sorona ry FOZA aaaaaaaa
    Maimbo rà ,miosin-drà ,mbola tsy ampy fa mbola mandripaka hatr@’izao, mbola tsy afa-po ny devoliny.
    Avoay daholo Charles fa efa miandry anao ny Paradisa, enga anie ho maro ny ahatsapa tena toa anao.
    Mino aho fa efa voavelan’Andriamanitra ny fahotanao , dia mahereza fa ho voavonjy ianao ry Charles.

  3. Foza maimbo rà, ary tsy ho manitra mandrak’izay na hisasa amin’ny ranomanitra zato litatra aza !
    Efa fantatry ny rehetra hatry ny ela anie izao, fa dia asa loatra izay tadiavin-dramalagasy !

    Ny mpitarika aza mbola sahy mitonona ho Filoham-panjakàna, prezidàn’ny CST, sns….

  4. Il faut exploiter cet aveu ! En 1er lieu l’adresser comme pièce à charge au tribunal sud africain que les av7 ont saisi sur la tuerie du 7 février. Certes Charles Andrianasoavina a trahi la nation avec sa participation à ce coup d’Etat mais si sa repentance est sincère qu’il aille jusqu’au bout pour se racheter !

  5. reveille- toi jeune malagasy : Efa nilaza ny Filoha Ravalomanana fa resaka fampitahorana sy fampisavorivoriana ny saim-baoaka io fitoriana nataon´ny AV7 any affrika atsimo, fa tsy marina akory. Io avocat ampiasainy miteniteny foana, olona voakarama ,hamoron-dianga .

    ka aoka isika hino izay voalazan´ny filoha Ravalomanana . fa tsy hanaraka ireo lainga izay efa nafafy. I Maitre Hanitra Razafimanatsoa ,koa efa nilaza fa tsy marina izany. saika hitory zareo fa nadamoaka satrai ny fitsarana nitoriana , dia fitsarana tsy afaka hitsara ny raharaha ,7 febroary 2009, avy aty Madagasikara. aoka tsy handaitra amintsika ny lainga hafafin´ny Foza reraka. fa izay lazaian´ny filoha ,matao izy miantsoa antariby, dia mitantatara ny tena marina.

    Misaotra ny cle Charles aloha ,mba hanokatra ny mason´ny vahoka Malagasy sy mba nanome porofo iny fanonganam-panjakana iny.

    Mahereza fa ny marina tsy mba maty!

  6. Les manoeuvres citées par le Colonel Charles dans ces derniéres revelations ont reçu la bénédiction et le parrainage de l’admnistration Sarkozy et Chataigner .

  7. Raymond Ranjeva ve dia mbola hangina @ io ampamoaka io è ! Mba tany @ TPI tany ihany izy ve dia ahoana no tsy mietsika è !

  8. Misajaona : fa isika ve dia hijery fotsiny toy izao faona é? Efa fantatra ny marina, dia mbola miandry an’iza eto faona isika malagasy? Anga io vitan’olona iray sa iandry an’i CI? Aza adino fa ny CI dia miaro ny interet ny ary ny frantsay dia matanjaka ra eo aminy sehatra iraisampirenena. Andao irahiana dia hitsangana aminizay fa efa ela laotra no babo dry zareo mpamadika.
    Aza adino fa ny marina mitavozavoza tsy maharesy lainga tsara lahatra!!!

  9. Misajaona> ekeko fa na izany aza mila exploiter-na io ampamoaka io !!!! Na atao tract dia aparitaka eraky ny lafy valon’ny Nosy ! Hatr@ izao dia i dj sy zanakisoa ary ny forongony ireo foana no nitory momba an’iny 7 février iny ! Tsy azo atao ve manangana association ohatra hoe Malagasy miaro ny Malagasy, na Malagasy miaro ny tanindrazany dia mitory an’ireo fatin’alika ireo è ! Miainga @ io ampamoakan’i Charles io dia alefa ao daholo ny dossier rehetra ! Hianahana eto foana ve isika è Ho moramora eto foana !

  10. Ny lainga tsara lahatra tsy mahaleo ny dohikan’ny rariny.

    Il ne faudrait pas dire: je crois ce que je vois mais il faudrait plutôt argumenter: je ne vois pas ce que je ne crois pas.

  11. Est-ce que ce meaculpa de Charles sera entendu pas les malgaches ? Les fozas n’étant malgache que de nom, ils ne se sentiront pas concérnés par ces déclarations. En effet, pour ces derniers un bon malgache est un malgache mort.
    Par ailleurs, pour quelles raisons les autres officiers qui ont participé à ce gâchis n’osent pas se lever et laver leur honeur ? Oups! ce sont des sous officiers de la colonisation.
    Il ne reste plus que nous malgaches, allons nous faire la sourde oreille à cette appelle ? Certes Charles s’y prend tard pour avouer sa faute, mais n’étaient-ce pas nos ancêtres qui disaient: « ny heloka hibabohana mody rariny ». Si Razily n’était pas assez fort pour que nous relaions son geste, pourquoi ne pas saisir de ce meaculpa pour que nous aussi disions nos meaculpa devant ces 4ans de gâchis. Il faut peut être aller de l’avant aujourd’hui et ne plus attendre qui que ce soit pour sauver notre pays.
    Mitohy ny tolona !

  12. Ka ny fitsaràna eto Mada aza tsy mahaleo tena akory… Raha ny rarah t@ 7 février ndray nefa no iaingàna dia tsy ny fitsaràna any ivelany mihitsy no compétent fa mbola n’y eto an-tanàna ihany… Dia ahoana ihany zany??? Kivy aho e

  13. NY MARINA TSY MBA MATY NA HO ELA NA HO HAINGANA – ANDRIAMANITRA MANANA NY FOTOANANY – MINOA FOTSINY IHANY E !

  14. MArina ny anao Raozy!!lozan’izay mihevitra azy ho toy ny tsy misy.
    Ary ianao mamela sa ahoana no hevitrao ny @ Charles????Ny hevitry ny tsirairay no
    mba tiako ho heno raha mbola tafajanona ilay « soa toavina na tsia » ilay maha-gasy ny Gasy e!!!
    ho Ianao izay miserasera eto , mamela ny helok’i Charles ve ianao???

  15. Ratsimilaho t@ 2 maraina aho vao natory nihaino hira, hitako daholo
    ireto hira2 t@ andron’ny fahatanorako t@’io youtube-nalefanao io,
    mahafinaritra na dia somary reraka aza aho nifoha ny maraina.Mankasitraka e!!

  16. Efa ranjaika angaha ??? Nandrevirevy ny fahatanoràna sisa ?? MDR !!

    Tsy mbola any amin’izany famelàna izany angamba ny blema amin’izao fotoana ry ranavalona !! Tsy dia anjaran-tsika no hitsara azy eto raha mbola velon’aina izy. Hisy ny tena Fitsaràna tena izy, ary anjaran’ireo mpitsara ny mandinika ny zavatra rehetra nataony sy ny fanehoan-keloka nataony !

    Ny fantatra aloha dia tena hanànany an’ilay baolina ringby kely anankiroa !

    Fa izao ê ! Ny zavatra hitako tena tsara tokony ho ataony, dia ny manome ny anaran’ireo miaramila sy sivily niaraka taminy, satria tsy tokony ho izy irery no hizaka ny rehetra, ary ireo koa no tena mbola sakana, tsy hivoahan’ny vahoaka malagasy avy ao anatin’ny fiainana kizo izao !!

    Ireo sivily efa misy navoakany ihany, fa ireo miaramila no tena tsara ho fantarina !

    Tsy dia tena mbola azo antsoina hoe « repenti » izy, raha tsy manao an’io voalaza eo ambony io ! Tokony mangataka ny fiarovan’azy ihany koa ny vahoaka malagasy, fa mila azy ho vavolombelona, ny Firenena !

  17. ?..daholo mihintsy koa ianao angaha ahoana????nandrotsirotsy be ahy
    nahita-tory tsara mihintsy aho sady nanonofy ny FAHINY eeeeeee
    t@’izany andro izany ( sento sisa)Ratsimilaho

    Kintnana kosa dia masiaka ratsy foana!!fa mbola inona indray no tadiavin’ialah ??mbola tsy ampy ve izao efa
    FIVALOZANA BE efa miantra @’ainy izao e???
    k’efa hita fa efa lazony koooo!!!!!io indray fa tsy hanaiky!!

  18. Ho azy anie no hilazàko an’io ê !
    Rehefa manao zavatra, dia atao tsara sy atao atramin’ny farany ! Hanan-danja kokoa ny zavatra na fihetsika ataony !

    Ny fanaovana tandrametaka, talentan-dramalagasy, dia tokony hilaozana amin’izay ê !
    Tandrametaka, kitoatoa daholo izay atao rehetra !!

    Jereo itony hoe mpikarakara ao amin’io CENIT CENIT io ! Olona voavidy vola daholo ANGAMBA, NA AKAMAKAMA ny ankamaroany, dia izany ve no AVELA HIKARAKARA FIFIDIANANA MANGARAHARA ?????

  19. Matsiro loatra ve ny sakafo ary nisolitika ny menaka any ka mbola mandevin-kanina daholo ê ?

    Dia miandry ny mpanao lasiesta indray izany ! Tsy andefasana hira intsony ianao ranavalona, sao dia mitomany ! Enga anie ka izao mahazo ny Firenena izao no hitomanianao, fa tsy ny revirevy taloha !

  20. Aza matahoatsa!!!
    vao nipoitra ireto CENIT dia efa hita daholo fa FOZA,
    ‘ngah mila mandinika sy mandalina ela akory dia traingo daholo, mahita fika @’ireo foana i dada
    fa avelao hibolila eo daholo e!!raha izany mangarahara izany koa aloha dia nofy e!!!tsy hi izany na
    dia haniry nify aza ny akoho.

  21. Tsa misy fotoana hanaovana siesta izany kosa izao kah!
    Sady tsisy nitomany zany teo fa mba mahatsiaro2 ny fahatanorana fotsiny.
    Mamorona fotsiny nareo ry Kintana!

    MAHONENA ITONY ZANAKA ALIKA TSY FANAO IANAO , na dia efa difotra anaty honahona aza firenena dia mbola
    M’lay le DOMA!!!!!POV CON!!!

  22. Tananews :

    « Tout le monde doit pouvoir se présenter aux élections », dixit Mr Rakotoarivelo !

    Soyez un peu plus explicite monsieur ! Compte tenu des dernières nouvelles, c’est qui « tout le monde » ?? Les voleurs, violeurs, repris de justice, brigands de grand chemin et autres putschistes sinon assassins, ont-ils tous ce droit ?

    Et vous-même, briguer ce poste vous tente-t-il ?

  23. Indray andro any mbola hisy ny tena fitsaràna ! Mbola hahazo ny anjarany ireny mpanohana sy mpanao déni de génocide ireny ê !

  24. Ary sao dia efa MIVIKA Rakotoarivelo???
    fa iza ity taritiny eo marina hono???sa efa ao i DADA
    tsy ny FODIAn’i Dada ve no tokony DRADRADRADRAINY ALOHAN’iZANY????
    sao dia efa TAFAHOATRA KOSA ny @ tena izy marina e!!!

  25. Mila resaka mazava ê ! Betsaka loatra no re tato ho ato !

    Izao indray ity, henjehana ny mpanao gazety satria nilaza sy namoaka ny marina !

    Ho enjehana ihany koa hono ity hoe Ampanjaka Zakariasy !! Ho voahenjika daholo izay miresaka bois de rose !!! Ho atao hazon’i Vony indray no anarany !

  26. Adino kely !

    Iza no ministry ny varotra ? Iza no ministry ny toe-karena ? Iza no ministry ny fambolena ?

    Manao inona daholo ireo olona ireo manoloana izao toe-javatra izao ?? Misy fanadiadiana ve natao hatr’izay nanaovan’Ingahy Zakariasy fanambaràna izay, ary indrindra ilay lahan-tsoratra nivoaka tao amin’ny Mongabay.com ??

    Sa dia mbola variana miosanosana cosondelé daholo ?

  27. be taimbava ielahy kintana efa niteny teto fa hisy vaovao io izy izao ary mbola hitoy
    androany alakamisy nivory komity droit de l homme ao paris resaka momba charle io fa efa azondrizareo io aveux charles io miandy valiteny dia ho tenenina eto izany
    mbola vao manomboka io

  28. Miala tsiny ry rabekoto, fa mba asio kely teboka sy faingo ilay soratra, fa tsy dia arakay loatra ! Miresaka momba ahy va ianao io, sa miresaka amin’iza momba an’ilay Sarla ?

  29. mba miheritrereta nareo eh, faha inona marina zany no tena mouvance ravalomanana ankehitriny, colonel charles zany dia tafiditra ao sa inona marina ity eh!!!
    fataro faha olona ny TGV io ary matoa ny tolona dia mia malemy isanandrao satria ny lalana mivily vily, makatsy , makaria, iana ndray zao no enona, dia aveo ndray mivadika atsy
    raha hatraminy voaloany no zavatra iray ihany no nalea, fanalana andrajoelina mety efa naresy ny tolona, faha ankehitriny, dia mivadika zava trafa, na ny vahaoka aza mety iova palitao raha tahak izao faona no lala izoranareo

  30. Asa na izaho no resahinao io ry rere, fa ny ahy dia izao :

    Tsy hoe nanao fanehoan-keloka i Sarla, dia ho lasa mpiaro ny ara-dalàna tampoka, ka ho raisina ho ao anatin’ny movansa Ravalomanana, movansa izay tsy ny TIM irery ihany no ao anatiny !

    Ny manaraka dia mitovy ny hevitra, saingy indrisy nisy nilaza fa ny fiaraha-misakafo miaraka amin’ny dahalo no hampihena ny herin’ireto olon-dratsy, ary hampitsahatra ny asa-ratsiny !
    Na dia vitsy an’isa aza ireo mpanohana ny ara-dalàna dia mihevitra mafy mihintsy fa mahatanjaka kokoa noho ireto tsy valahara !

    Adinon-dry zareo ny tenin’ny ntaolo hoe ny fandio iray siny tsy mahaleo fandoto iray tandroka ! Inona no azo andrasana amin’ny fandio iray tandroka alefa ao anaty fandoto iray siny ?

    Fomba fijery ny ahy !

  31. Fanontaniana kely ho anao ry rere : Maninona moa ianao no manoratra hoe IZORANAREO ?

    Ianao ve tézévé, sa anisan’ireo mpitazam-potsiny avy ery ambony ery ? Mbola averiko eto foana mantsy fa amin’izao fahoriana goavana mianjady amin’ny firenena izao, ny olona dia :

    – Na, mpiaro ny ara-dalàna (izay tsy voatery hoe TIM, na dia ry zareo aza no maro an’isa, na koa TEZA na MFM,….)

    – Na, mpanohana an’ireto olon-dratsy, fahavalom-pirenena

    Omena sakafo karazany roa ianao, ny iray misy poizina ary ny iray tsy misy ; raha olona mbola te ho velona soa aman-tsara dia iray ihany no safidy, fa tsy misy fahatelo, izany hoe tsy hihinana !! Ho fatin’ny hanohanana tsy vaha olana !

  32. Fa tsy mazava aminao ve io ry Kintana hoe: aza rarahiana i Charles fa TGV???
    tsy mila manambany saina miaraka @ olona toy io ianao fa FOZA mitady hamahan-dalitra io.
    Charles dia mpiaro Ny TANINDRAZANY ary azo DERAINA MANOKANA Izy NY FIBEBAHANY na dia miantra
    am’AINA aza izany, TSY MIHEMOTRA IZY ARY TSY VOAVIDY! Nanonta izy fa NIBEBAKA ary izay no sitra’
    ANDRIAMANITRA.
    Tsy musy azo fahanana lalitra intsony eto ry RERAKA a!!!Marina ny an’i Charles ary mankasitraka azy ny VAHOAKA
    manontolo na ny Victimes rehetra aza efa namela azy daholo fa raha sy izy aza tsy tafavoaka isika ka izay no mba
    hianakendry hanampina ny vavan’i Charles no dikan’io, izay tsy nanonta no aoka HITORA-bato.

  33. izay tsy reraka faha mba misy ihany ny heritreritra miodina!
    faha maninona i charles tsy nanao fanambarana tao aminy bani, na tamin izy mbola libre, faha refa niletika vo namadika lela!
    olombelona ny olona, ary samy afaka manao ny diso, faha mba mila ihany no mandinika lalina.
    ary raha efa mazava be zao ny zavatra teneniny, maninona no tsy mihetsika, maninona ny mouvance ravalomanana tsy manao fanambarana lehibe momba an io, maninona tsy manao appel ny fitsrana ankehitriny oué « faha maninona no tsy raisina io tantara io amin ny resaka 07 fevrier, » faha tokony efa hiova daholy ny lalana amin io faha toa mbola tongotra iray ao anaty rano, ary ny ilany ao anty fotaka ihany

  34. Ho an’i Rere : normal raha nivadi-dela i Charles. Nanantena avara-patana izy, kanjo tsy nahazo fa saika novonoina tany am-ponja. Koa raha ho faty aho, hoy izao any La Réunion any, dia matesa rahavana. Fantany tsara fa tsy hahazo izay iriany intsony amin’ny foza izy, dia aleony mamoaka ny marina.
    Ny Appel any amin’ny fitsarana anie efa misy e. Tsy fantatrao angamba izay. Saingy izao : na misy Appel io na tsia, ny fitsarana eto dia tsy hamoaka ny marina mihitsy satria miaro an-dRadomelina.
    Efa fantatra koa ny zava-misy tamin’ny 07 Février. Tsy tadidinao ve ny nahafaty ilay cameraman de la RTA ? Notifirina avy any aoriana izy raha naka sary ny lapa.

  35. Ny marina tsy maintsy hivoaka foana, fa ny miandry miandry ity dia tsy mety fa maty ny vahoaka !
    Firy ny isan’ny maty isan’andro vaky izao, noho ny tsy fisian’ny fandriampahalemana ?

    Koa rehefa tsy reraka ihany ry rere dia tsy maintsy mitolona â ! Ny hoavin’ny Firenena no banjinina fa dia tena potika tanteraka ilay izy !

    Jereo aza itony, entin’ny tahotra dia mody manao be resaka eo ! Tsy ho adinon’ny vahoaka ny nataon’ny AVI amin’izao tantara maizina sy maloto izao ! Asa manantena inona amin’ny 2013 ?

    http://www.tananews.com/2012/11/avi-un-vrai-nouveau-depart-apres-les-elections-de-2013/

    Hitsipatsipaka ao am-pasany ilay pasitera izay raha mahafantatra ny zavatra nataony sy mbola ataony ! Niseho ho mpanentana tanora kristianina fony tanora, nitarika chorale ; dia izao lasa mpanolon-tsaina an’ilay mpanongam-panjakàna gaigy lahy no niafaràna !
    Ny miaraka amin’ny amboa lambo dia amboa lambo ê ! Dia izao ve sisa ny zavatra mba azo tamin’izany fianarana sy fampianarana filôzôfia izany ?

    Tena menatra ny Avaradrano, indrindra ry zareo avy ao avarabaratr’Ambohitrabiby ao !

    Tandremo ny AVC fa toa mitady hivilana izato tava !

  36. ny tiako ho tenenina aminareo rehetra manoratra dia tsotra
    io fanambarana io tsy noterena charles fa anazy manokana efa ela no hiteny izy fa mila fandaminana efa nolazaiko teto io vao manomboka io fa be ny ho avy

  37. Misaotra aan’i Rabekoto namaly fa somary tara kely aho.
    Misy foatoanany koa ny zavatra rehetra ary ataoko fa tsy
    nisy fiovan-kevitra mihintsy tamin’i Charles , ny zavanisy dia, TONGA SAINA IZY Ary noraisiny ny
    ANDRAIKINY na dia MAFY taminy aza ny VOKANY ary mbola MIJORO @ heviny izy, na dia tsy mora aza.
    Ny adidiny no hefainy fa izay mihetsika na tsy mihetsika tsy anjarny intsony izany.
    Ilay mamy mihintsy no lasa nangidy ka aza mifanome tsiny e!!!miandry ny rariny eto daholo.

  38. efa i mamy rakotoarivelo no tena ratsy satria tsy mamerina an’i dada fa mba tongava saina ry ilay tsisy saina ireto a,i rajoelina antsoiny hoe filoha rajoelina fa president Ravalomanana ataony hoe atoa ravalomanana,ataovy ny analyse fa aza maivan doha sady efa 4 taona izay , efa in 20 nandainga i mamy rakotoarivelo hoe tonga dada rapitso, refa tena manapakevitra i dada dia izy no tonga aloa eny ivato nefa efa au courant am lay notam , ilay be antitra ao am magro sy ilay maivandoha ato amin’ny mydago no manaiky ho fitahin’i le mamy sy ny ekipany e, dia lazaivo fa foza ndray za raha milaza ny marina

  39. be wawawa fona lesy ela ry guy rivo sy mamy rakotoarivelo a… impiry moa isika no niresaka, nifandray tanana sy niteny fa tsy maintsy tafaverina i DADA…
    Indrisy lesy, jereo fotsiny ange ny fihetsiky MANOELA ANIO TAO @ MAGRO jereo io sary io …, mahonena , mapalahelo fa ginagina sy lasam-borona toy ny gysa voakapoka, tsy tafa tsony lesy ny fitondranareo ny tolona a!
    jereo ny tamin’Asabotsy teo, ampitahao ny vahoaka teny ambohijatovo sy FREE FM, samy nodiavinay reo toerana 2 reo fa EEEEH!VERY lesy MAGRO sy ny tena zanaky dada.
    Mionona de ndeana daholo amizay araho ny hafatry dada hoe miasa sy manaova bizna fa tsy amokatra lisany.
    Izy efa milliardera ary ny foza sy ny hatay sy nympamadika toan MEME, VYVATO, RY VAKITAPONA DE mbola hoavy koa ry MAMY RAKOTO…, RY OLGA, RUFINE, nGAHY BOTOZAZA SY NY FIANAKAVIANY AO TAMATAVY, firy ny entana sy bizna avaokan’ny zanaky botozaza avy ao am port isan-kerinandro, tsy mando hetra sns… VELOMA LESY A!!!
    RAVALO NA tsy tafaverina aza tsy te hiverina satria matahotra ny FOZA sy ny miaramila SATRIA NY pomba azy ao am MAGRO tsy ahavita hiaro azy toy ny tam 2002. Kely endaka sy sarombavy daholo, jereo ZAFILAHY zany, vava fona fa EEEE!
    JEREO MANOELA zany, vava fona fa EEEE! Anontanio azy hoe matsiro ve ny sakafo hoeniny miaraka AMIN FILOHAN’NY tgv ENY AMBOHIPO ISAKY NY 2fois na 3fois par semainee eee!
    Efa palitao TIM zanaky dada mivadika oranga ny azy…
    hoavy ny fotoana hotsaraina vahoaka laisany ka mieritrereta

  40. mba ataovy ambonimbony ilay adi hevitra ry ranavalona fa aza dia atao mirefarefa amin’ny tany amin’ity fanononana foza isaky ny mihetsika ity a,i andry efa foza foana ny tim sy ny mfm no tena foza satria tsy matafaverina an’i dada mandraka ity ny androany,ary aza dia mora entim-po sa efa swara be nareo?

  41. Miakatra indray ny rongonin’i Charles kely dé ataony mahita vision sy imagination hafa mitsy lery!!! Raha tena miaramila nitazona ny teny filamatra hoe ho an’ny Tanindrazana naninona no tsy navoaka dieny voalohany izany rehetra izany fa nalefa par étape??? sa rehefa miakatra kely indray ny dose-n’ny rongony dia akarina kely koa ny resa-be??? manao inspiration-drongony no filaza an’itony Charles kely tsy ampy solaitra itony!!! soa fa nihinan’ny ama… tahaka izao!

  42. Lay fisainan’ny olona sasantsasany eto zany dia efa mirefarefa @ tany ny tena marina e! Sady tsy misy fifanajana, ka aiza moa no handroso, mitovy @ mpitarika ihany, io tsy misy mahagaga! Aza entikentim-po fa mahazakà aloha critique rehefa manoratra eto satria tsy misy mi viser ny tenanao manokana eto fa ny mpitondra no tokony hievitra zay zavatra ataony, ary zay ahatonga saina azy no tokony atao!! Fa ny sasany dia mihevitra fa dia ady ho azy sy izay tsy mitovy hevitra aminy eto! Tsy mety an!!!

  43. Tsy tara ny faneho-kevitra fa efa henoko io resaka nataony i Charles io fa izao vao tena hitako ny soratra. Koa raha nodihako sy nofakafako tsara dia nanao « pacte de diable » tamin’i rajoelina ianao ary nitady tombony be ianao ka natombony i Rajoelina, izao vao mitabataba be ; ny hatsasak’io nosoratanaoo io charles no marina fa sisa fanadiova-tena daholy. May ny afo natsanganao ianao iza ny hino izay lazainy olona nonoga-pajakana izany, ny vokany ny zavatra nataonao hatramin’izao aza mbola hijaliny ny vaohaka malagasy, ny tody tsy misy fa natao no miverina, tsy madatsa aho fa misy farany daholy ny zava-drehetra. Hanatra ho an’ireo sisa izao mahazo anao izao.

Laisser un commentaire

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *